Roma 2022

 De prin 2014 zic ca e musai sa ajung la Roma, starnita de-o colega de servici. A venit pandemia, a mai fost si panica can ISIS distruge diverse monumente istorice, apoi razboiul din Ucraina si am zis ca gata, nu mai aman orice ar fi.
Ne-am simtit tare bine; eu una rezonez mult mai mult cu vacantele care includ alergare si schimbare, decat alea de tolaneala :D. Si s-a dovedit tare usor chiar daca am avut 2 copii mici alaturi.


Asa ca, 8 ani si 2 copii mai tarziu, am zis ca nu mai aman nici neam.
 Planificarea nu a fost atat de grea, a fost destul de naturala pentru ca sunt ganduri activate instinctiv cand esti parinte.
- am cautat sa mergem intr-o perioada cu sanse minime de ploi, frig sau vreme torida si ne-a iesit la fix. Am ales vreme calda si pentru haine putine; asa am reusit sa avem un singut bagaj la cala, nici ala foarte greu. Planul a fost sa stam 6 nopti dar wizzair a modificat cu o zi data decolarii de pe 13 pe 14 mai.
- nu am rezervat nimic in avans, doar la Colosseum am cumpărat bilet de pe coop cu o seara inainte. Biletul includea skip the line si vizita la forumul roman. Oricum, cu infant si carut, cred ca aveam prioritate.
- am inclus zilnic activități de vizitare combinate cu relaxare: zoo, plaja, parc, parc de joaca, plimbare cu vaporul, plimbare cu metrou-autobuz (that's a thing cand ai baiat :D), muzeul de copii, plilmbarea cu liftul de lemn.
- ne-am relaxat cu mancarea: si ne-am relaxat atata de bine ca Vlad chiar a mancat. Am avut zilnic gelato la meniu si mereu ceva fructe la noi. Lui Vlad ii place f mult sa manance la restaurant si am cautat sa mancam la restaurante cat mai locale si ne-a cam reusit si asta. Nu am fost deloc incantati de mancarea de supermarket, nici macar cele cu echivalent din Ro, pe care aici chiar le apreciem.
- marsupiu si căruțul au fost parte obligatorie desi Roma e cam toata cu piatra cubica. Carutul nu doar ca a fost util pentru a se odihni Vlad, a fost super util si cu bagajele.
- cazarea mare aproape de market - farmacie - restaurante - centru istoric. Ne-am cazat prin airbnb, am vrut 2 dormitoare pentru perioadele cand un copil doarme si unul nu, ca de dormit noi oricum dormim toti. Farmacia si marketul au fost acolo mai mult prin noroc (exact vis-a-vis). 
- recomandam ca zilele de relaxare maxima sa ramana la final. Noi dupa plaja am revenit la plimbari si nu prea mai aveam energie, plus ca deja bifasem tot ce voiam.
- aeroportul din Roma e urias dar ai prioritate cu infant (inclusiv la imbarcare, security, vama). Noroc ca Vlad a dormit cat am mers cam 3km prin aeroport si in avion era odihnit.
- jucarii preferate si cartile de citit pentru nani. Noi am carat vreo 4,5 carti din seria Pettson sa pastram din rutina de acasa iar pentru avion am avut abtibilduri, carti de colorat cu apa.



























































Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cu bicicleta prin Iaşi - toamna 2015

Botez Eduard Andrei

La bunicii de la Vama - ce facem noi pe acolo