Zambarici

 Zilele astea m-am tot gandit un subiect si anume cel al bulinutelor in gradinita. Sunt impotriva lor desi daca ma intrebai acum ceva timp aveam alta parere. Doar ca acum cativa ani nu aveam copii pe care sa ii educ si nici nu ma documentasem despre ce e mai bine pt cresterea si dezvoltarea lor pe termen lung. Este o opinie pt care m-am informat foarte bine inainte sa zic ca mi-o doresc sau nu (nu m-as contrazice inainte de a ma documenta cat de putin) si clar nu ma face asta mai putin sau mai mult draguta doar pt ca am o parere diferita.


Sunt convinsa ca in deceniu urmator asta va fi ca o regula in sistem dar acum nu suntem pregatiti de schimbarea in masa, desi la scolile alea scumpe, de prestigiu ea se aplica (oare de ce!?).
Dar e bine din cand in cand sa ne mai uitam si in stanga si in dreapta cum fac altii "la case mai mari" si sa invatam. Nu neaparat sa implementam dar macar sa zicem "oare totusi, cum ar fi?!". Oare de ce investesc unii atat de mult in educatia privata daca sistemul/metodologia standard e buna? 

Si e normal sa fie grea schimbarea, ideile generatiilor se schimba treptat pentru ca venim mereu cu bagajul parintilor. 

Stii cartile alea pe care ti le alegeai singur si le citeai pe nerasuflate? Comparativ cu cartile alea de care abia trageai pentru ca trebuia la sfarsit sa faci un rezumat si sa fii ascultat.?!

Incerc sa mi amintesc daca am avut parte de bulinute la gradinita. Tind sa cred ca nu pt ca eram o singura grupa, de toate varstele si nu am nici o amintire cu zambete, nici placuta nici neplacuta. 

In schimb am fost premianta cativa ani la scoala si nu pot sa zic ca notele alea de 10 m-au încălzit... Iar la facultate am inteles ca nota chiar nu ma motiva in vreun fel imi placea materia invatam, nu-mi placea nu invatam. Si am avut sansa sa-mi dau seama daca-mi place o materie tocmai pt ca nu era presiunea notelor, alea aparand doar la final, in sesiune. 
10 nu ma motiva, dar un 4 luat "pe nedrept", sau un 10 dat unui copil care clar nu merita, ma oftica rau si-mi schimba complet parerea despre profesor, chiar daca ma chinuiam sa ii gasesc scuze.

E clar ca nu si impune nimeni o parere, dar in 2023 cred ca putem fi deschiși la idei "controversate" macar sa le analizam si sa dam explicatii. Sa contrazicem ideea, nu  sa atacam omul.

Sa-ti zica educatorul "daca nu-ti convine, du-te la privat", e ca si cum un medic ar ramane cu aceleasi informatii de acum 15, 20 ani de cand a absolvit facultatea, fara sa se documenteze de noi tratamente, de noi cercetări si te-ar trimite acasa ca oricum esti pe moarte... E un atac direct la dreptul copilului la educatie gratuita si orice educator ar trebui sa isi ceara scuze pentru o astfel de iesire.

Subiectul nu e nou in lumea mamicilor, doar ca vin generatii care vor sa devina mai bune, cu copiii increzatori si care ii pregatesc pe copii pt o lume cu totul altfel decat a fost a noastra. Vor exista alte joburi, alte resurse, alte nevoi.
Si chiar daca schimbarea se cere, pana nu vine "de sus",(educatori, directori), de la oameni informati si neplafonati, implementarea va lua si mai mult timp.






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Botez Eduard Andrei

La bunicii de la Vama - ce facem noi pe acolo

Cu bicicleta prin Iaşi - toamna 2015